Genel Şartlar ve Satış Koşulları

Bu, Genel Şartlar ve Satış Koşulları (buradan sonra “Şartlar“ olarak adlandırılacaktır), online dükkan LIPOELASTIC® - MEDİKAL ÜRÜNLER websitesinde http://eshop.lipoelastic.com.tr (buradan itibaren “websitesi” olarak adlandırılacaktır) şirketimiz  
ANKA MEDİKAL TIBBİ MALZ. LTD. ŞTİ., kayıtlı adresi 

Sağlık Mah. Marmara Sok. 6/A Çankaya Ankara Türkiye 
Vergi  No: 069 00 66 040 Çankara VD.

Telefon: +90 312 431 1718
E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. 
satıcı olarak 

ve siz  alıcı olarak üzerinde uzlaştığınız sözleşmeye uygulanır.

1.    GENEL HÜKÜMLER

Satış sözleşmesiyle, siparişinizde belirtilen ürünleri size göndermeyi taahhüt ederken, bu tür ürünleri almayı ve bütün sipariş tutarını, siparişte belirtilen şekilde ödemekle yükümlüsünüz. Satış fiyatı (veya sadece "fiyat") ayrıca, malların teslimatı ile ilgili tüm masrafları ve seçilen ödeme yöntemiyle ilgili ücreti de içermektedir. Siparişinizi göndermeden önce yukarıda belirtilen maliyetler hakkında bilgi verilecektir.

Ürünlerin sahipliğini tüm satın alma bedelini ödeyerek elde edersiniz, fakat ürünlerin size ulaşmasını beklemelisiniz.

1.1.    Satış sözleşmesi sadece ürünlerin satın alınmasını mı kapsıyor?

Satış sözleşmesi ifadesi (veya yalnızca "sözleşme"), bu Şartlar çerçevesinde yapılan herhangi bir sözleşme anlamına gelir.

1.2.    Sözleşme bir tüketici sözleşmesi mi?

Sözleşme, bir tüketici durumunda yani doğal bir kişisiniz ve satın alımınız iş faaliyetlerinize veya mesleğinizin bağımsız uygulamasına bağlı değilse, bir tüketici sözleşmesidir. Aksi takdirde, sözleşme bir tüketici sözleşmesi değildir ve yasalar ve bu Şartlar uyarınca tüketici koruması sağlanmaz. Özellikle tüketim dışı bir kişi olarak, bir sözleşmeden çekilme hakkına sahip değilsiniz.

1.3.    Tüketici olarak ne haklara sahipsiniz?

Bir tüketici olarak özellikle:

  • uzaktan iletişim vasıtasıyla yapılan sözleşmeden çekilme hakkı (İşbu Şartların 5. Maddesi);
  • 24 ay süren yeni tüketim mallarında garanti (garanti talepleri Garanti Talebi Kılavuzları tarafından yönetilmektedir);
  • Sözleşmeye girmeden önce bilgi edinme hakkı (bilgiler bu Şartlar ya da web sitemizde sağlanmaktadır);

haklarına sahipsiniz.

1.4.    Hukuki ilişkimizi yöneten nedir?

Hukuki ilişkimiz şu belgelerle yönetilmektedir:

  • karşılıklı hak ve yükümlülüklerimizi tanımlayan ve belirleyen bu Şartlar;
  • Ürünlerle ilgili herhangi bir garanti talebi durumunda takip edeceğimiz Garanti Talebi Kılavuzu;
  • websitesi kaydını yöneten Websitesi Kullanım Şartları, kişisel verilerinizin korunması, websitesi içeriğinin korunması ve web sitesinin kullanımı ile bağlantılı olan diğer ilişkiler;
  • özellikle sözleşmeyi tamamlarken web sitesinde öngörülen koşul ve talimatlar;
  • sipariş talebi ve siparişin tarafımızca kabul edilmesi.

 

1.5.    Bu Şartlar ile izninizi nasıl ifade edersiniz?

Bu Şartlarla ilgili bilgilendirildiğinizi  ve izin verdiğinizi, sipariş emri göndererek ve bu websitesinde bulunan Şartlar konusunda bilgilendirildiğinizi onaylayarak kabul edersiniz.
Bu Şartlar değiştirilebilir veya düzeltilebilir. Haklarınız ve görevleriniz, bu Şartların etkin hale getirilmesinden itibaren geçerlidir. 

2.    SATIŞ SÖZLEŞMESİ

2.1.    Satış sözleşmesini nasıl sonuçlandırırız?

Web sitemizde, belirli ürünlerin temel özelliklerinin tanımını içeren bir ürün listesini görebilirsiniz. Her bir ürün için, tüm vergileri ve ücretleri içeren fiyat belirtilir.  Ürünlerin sunumu yalnızca bilgi içindir ve bir satış sözleşmesi için teklifimiz değildir. Satış sözleşmesini sonlandırmak için bir sipariş emri göndermeniz gerekmekte ve söz konusu siparişin emrini kabul etmemiz gerekmektedir.

2.2.    Sipariş nasıl gönderilir?

Siparişinizi web sitemizden gönderebilirsiniz.
Sipariş, formun gerektirdiği tüm bilgileri, özellikle de sipariş edilen ürünlerin doğru olarak tanımlanmasını içermelidir(ürünlerin sayısal gösterimlerinin de), sipariş edilen parçaların adetleri, seçilen ödeme şekli ve teslimat ve iletişim bilgileri(teslimat ve faturanlandırma için). 

Siparişinizi göndermeden önce, son fiyat dahil olmak üzere siparişinizin bir özetini verilecektir (seçtiğiniz ödeme yöntemine ve teslimata bağlı olarak). Ürünlerin türünü ve miktarını, e-postanızı ve teslimat adresinizi kontrol etmenizi öneririz.  Tekrarın içinde, eklenen bilgiyi son defa değiştirme şansınızın olduğunu lütfen unutmayın.

Siparişinizi, "Siparişi onayla" düğmesine tıklayarak gönderiyorsunuz.  Son kontrolden onayından sonra verilerin doğru ve eksiksiz olarak değerlendiriyoruz. Herhangi bir değişiklik olması halinde lütfen e-posta veya telefon yoluyla gecikmeden bilgi verin.

Siparişinizi  aldığımızda sizi bilgilendireceğiz.  Siparişinizin alındığıyla ilgili bilgi (onay) otomatik olarak gönderilir ve açıkça aksini belirtmedikçe, siparişizin kabulü anlamına gelmemektedir.

Siparişin özgünlüğü ve ciddiyeti hakkında şüphelerimiz olması durumunda, doğrulama amacıyla sizinle iletişime geçebiliriz. Doğrulanmamış sipariş reddedilebilir. Böyle bir sipariş daha sonra hiç gönderilmemiş sayılır.

2.3.    Sözleşme ne zaman sona erer?

Satış sözleşmesi, siparişinizin kabulünün size ulaştırıldığı andan itibaren sonuçlandırılmıştır. Siparişin kabulü tarafınızdan verilen e-posta adresine gönderilecektir. Kabul onayının elinize ulaşmadığı durumda, toplam tutarın ödendği veya ürünleri teslim aldığınız durumda (hangisi önce gelirse) satış sözleşmesi sonuçlanmış kabul edilir. Sipariş kabülü, Şartlar kısmında madde 2.2 altında şipariş kabülü bilgisin bir parçası (onayda açıkça belirtilmişse) olabilir veya daha sonra da ayrıca gönderilebilir. 

Sözleşmenin sonuçlandırılmasına yol açan teknik adımlarla ilgili bilgiler web sitemizde bulunmaktadır.

2.4.    Gönderilen bir siparişi iptal etmek mümkün mü?

Henüz kabul edilmemiş siparişi iptal edebilirsiniz (yani, işbu Hükümlerin 2.3'üncü maddesine göre siparişinizin kabul edildiğini henüz göndermedik), telefon ya da e-posta yoluyla iptal edebilirsiniz. Kabul edilen tüm siparişler bağlayıcıdır. Daha sonra yapılacak iptal işlemi sadece bizimle yapılan bir anlaşmayla mümkündür.Sözleşmeden çekilme imkânı bulunmayan mallar için bir emri iptal ederseniz (5. Maddeye bakınız), halihazırda harcamış olduğumuz masrafların o zamana kadar geri ödenmesini talep etme hakkına sahibiz. Sözleşmeden çekilme imkânı bulunmayan ürünler için siparişi iptal ederseniz (5. Maddeye bakınız), halihazırda o zaman kadar yapmış olduğumuz masrafların geri ödenmesini talep etme hakkına sahibiz.

2.5.     Web sitesinde gösterilen fiyatın değişmesi mümkün mü?

Ürünlerin fiyatları, paketleme, nakliye ve teslimat, web sitesinde gösterildikleri sürece geçerliliğini korur. Web sitesinde aksi açıkça belirtilmediği sürece, satış fiyatı üzerinden yapılan potansiyel indirimler birleştirilemez. 

Web sitesinde veya satın alma işlemi sırasında fiyatla ilgili tamamen açık teknik bir hata olması halinde,      Bu Şartlar kısmına  uygun olarak bizden sipariş kabulü gelmiş olsa bile, tamamen açıkça yanlış fiyattan dolayı herhangi bir ürün göndermek zorunda değiliz. Böyle bir durumda sözleşmeden çekilme hakkını saklı tutuyoruz.

Websitesinde gösterilen ürünlerin fiyatları veya satın alma işlemi sırasındaki fiyatlar doğru değilse, bu durumda gecikme olmadan sizi bilgilendireceğiz. Siparişinizin kabulünü henüz almadıysanız, sözleşmeyi sonuçlandırmakla yükümlü değiliz.

Zaten gönderilmiş olan siparişler, Şartlar hükümlerindeki madde 2.3'e göre, siparişin gönderilmesiyle başlayan ve tarafımızdan kabülüyle sona eren zaman aralığında ortaya çıkan fiyat değişikliklerinden etkilenmemiştir. 

2.6.    Satış sözleşmesini metin formunda elde etmek mümkün mü?

Sözleşme taraflarının imzaları ile satış sözleşmesi yazılı olarak sonuçlandırılmamıştır. Satış sözleşmesi, Şartlardan, siparişinizden ve tarafımızdan kabulünden oluşur. Sözleşmenin tamamı e-posta yoluyla ya da isteğiniz üzerine posta yoluyla gönderilecektir. Posta ile gönderirseniz, ona bağlı maliyetleri karşılamanız istenebilir.

2.7.    Sözleşmede bir şey anlamıyorsan ne olacak?

Bu Şartlar veya satış sözleşmesi hakkında herhangi bir sorunuz olması durumunda, bizimle telefonla ya da e-posta yoluyla iletişime geçebilirsiniz. Size gerekli bilgileri vermekten mutluluk duyacağız.

2.8.    Hangi dillerde sözleşmeyi sonuçlandırmak mümkün?

Başka diller açıkça belirtilmediği sürece satış sözleşme dili Türkçe'dir. Lütfen firmamızla olan bütün iletişim Türkçe yapılacaktır.

2.9.    Satış sözleşmesi herhangi bir yerde kaydedilmiş mi?

Satış sözleşmesi (bu Şartlar da dahil olmak üzere) bizim tarafımızdan elektronik ortamda muhafaza edilir. Satış sözleşmesine üçüncü taraflar tarafından erişilemez, ancak talebiniz üzerine size göndeririz.

3.    ÖDEME KOŞULLARI

3.1.    Hangi ödeme yöntemleri kabul edilir?

Satın alma ücreti başlıca aşağıdakiler yoluyla ödenebilir:

  • kredi kartıyla çevrimiçi ödeme

Bazı ödeme yöntemlerinde ek ücret alınabilir.ome payment methods may include extra fees. Bu ücretler web sitesinde belirtilmiştir. Ödeme yöntemiyle bağlantılı ücretler de dahil olmak üzere son tutar her zaman sipariş emrinde belirtilecektir.

3.2.    Ödeme ne zaman yapılmalı?

Ürünleri göndermeden önce ödeme yapmamız gerektiğini lütfen unutmayın.

3.3.    Ödeme hangi para biriminde yapılmaktadır?

Ödeme sadece Türk Lirası olarak kabul edilmektedir.

4.    TESLİMAT ŞARTLARI

4.1.    Ürünleri nasıl göndermekteyiz?

Ürünlerin teslimat yöntemleri web sitemizde belirtilmiştir. Sipariş verirken ilgili teslimat yöntemlerinden birini seçebilirsiniz. Teslimat yöntemlerinden herhangi birini seçmezseniz, sizin yerinize biz bir teslimat yöntemi seçebiliriz. 

4.2.    Kargo maliyeti nedir?

Kargo masrafları her zaman malın büyüklüğüne, niteliğine ve seçilen taşıyıcının fiyat listesine bağlıdır. Gerçek teslimat maliyetleri web sitemizde belirtilmiştir.
Satınalma işlemi esnasında, seçmiş olduğunuz kargo taşıma maliyetlerini de içeren nihai fiyat daima belirtilecektir.

4.3.    Mallar size ne zaman teslim edilecek?

Ürünlerin teslim süresi her zaman malların stok durumuna ve seçilen taşıma ve ödeme yöntemine bağlıdır.

Stokta mevcut olan ürünler, ödemeniz banka hesabımıza yatırıldıktan sonra genellikle 3-5 iş günü içinde kargoya teslim edilir.

Stokta bulunmayan ürünler mümkün olan en kısa sürede kargoya teslim edilir. Size kesin tarih hakkında bilgi vereceğiz.
Harici kargoların teslimat süresini etkileyemediğimizi lütfen unutmayın.Teslimat zamanı ile ilgili herhangi bir şikayet doğrudan kargoya bildirilmelidir.

Ürünlerin bu Şartlar uyarınca teslim edilmesi, ürünlerin size teslim edildiği an demektir. Ürünleri gerekçe göstermeksizin kabul etmeyi reddetmeniz durumunda, bu kabul edilmeme, hem ürün teslim yükümlülüğümüzün başarısızlığı olarak değil, hem de tarafınızdan sözleşmeden çekilme olarak da kabul edilmez.

Tüketici değilseniz, ürünler ilk kargoya teslim edildiği andan itibaren gönderilir.

4.4.    Ürünleri teslim alırken ne yapmalı?

Teslimatta ambalajın bütünlüğünü kontrol etmelisiniz. Herhangi bir eksikliği bulursanız, lütfen bize ve kargoya haber verin. Hasar görmüş ambalajlı bir teslimatı reddederseniz, malların haksız yere reddedilmesi olarak kabul edilmez.

Teslimat evrağını (veya benzer belgeyi) imzalayarak, ambalajın hasar görmediğini kabul etmiş olursunuz. Hasar görmüş ambalaj nedeniyle garanti talepleri artık  mümkün değildir.

Ürünlerin teslim anından itibaren (veya ürünleri teslim alma yükümlülüğünüz olduğu andan itibaren, ancak teslim almayı reddettiğinizde, sözleşmeye aykırı olarak), ürünlerin kazara tahrip, hasar veya kayıplarına ilişkin sorumluluk sizdedir.

4.5.    Ürünleri teslim almazsanız ne olur?

Teslimatla ilişkili masrafları ödemekle yükümlüsünüz, ürünler sizden kaynaklı sebeplerden ötürü tekrar tekrar teslim edilecekse veya başka yollarla teslim edilmesi gerekiyorsa.

Ürünleri kabul etmemeniz durumunda, teslimat, yeniden teslim etme ve depolama ile ilişkili maliyetlerin yanı sıra ürünleri kabul etmemenizden kaynaklanan diğer masrafların tahsil edilmesi hakkına sahibiz.

Dahası, böyle bir durumda sözleşmeden çekilme hakkına sahibiz.

5.    SÖZLEŞMEDEN ÇIKMA

5.1.    Sözleşmeden nasıl çıkabilirim?

Sözleşmeden ürünleri teslim aldıktan sonraki 14 gün süresince çıkabilirsiniz; teslimat birkaç parçaya bölünürse, en son teslimat tarihinden itibaren. Sözleşmeden çekilme bildiriminizi teslimat adresimize veya e-posta adresimize göndermenizi öneririz. Bildirimin kabulü, gecikmeksizin size teyit edilecektir.

Herhangi bir sebep belirtmeksizin sözleşmeden çekilebilirsiniz.

5.2.    Sözleşmeden çıkmanın sonuçları nelerdir?

Sözleşmeden çıkış, sözleşmenin en baştan itibaren iptal edilmesidir ve asla sonuçlandırılmadığı kabul edilir.
Ürünlerle birlikte hediye verilmesi halinde, bu gibi bir bağış sözleşmesi taraflardan herhangi biri tarafından sözleşmeden çekildiğinde geçersizdir. Lütfen hediye ile iade edilen ürünleri bize geri gönderiniz.

5.3.    Sözleşmeden ne zaman çıkamazsınız?

Aşağıdaki durumlarda sözleşmeden çekilemezsiniz:

  • ürünler sizin istekleriniz doğrultusunda kişileştirilmişse veya değişiklik yapılmışsa;
  • Kapalı ürünlerin paketi açılmışsa ve sağlık ve hijyen durumu bozulmuşsa ve teslimattan sonra paket açılmışsa.

5.4.    Sözleşmeden çıkış süreci nasıl ilerler?

Sözleşmeden çekilirseniz, ürünler için ödenen tutarı geri alma hakkına sahipsiniz (bu 5. maddedeki şartları yerine getirmeniz şartıyla). Ödenen tutarı geri almanız halinde,  ürünleri değiştirme imkânımızı sunmadığımızı lütfen unutmayın. Online mağazamızdan başka ürünlerle ilgileniyorsanız, yeni sipariş vermeniz gerekmektedir.

5.5.    Ürünleri nasıl geri gönderirsiniz?

Sözleşmeden çıkışla birlikte, teslim adresimize, iş yerimize veya kayıtlı koltuğumuz adrese 14 gün içinde ürünleri iade etmekle yükümlüsünüz. Ürünleri kapıda nakit ödeme seçeneğiyle göndermeyin.Kapıda nakit ödeme seçeneğiyle gönderilen ürünler kabul edilmeyecektir.

Geri gönderilen ürünler hasar görmemiş, giyilmemiş ve kirlenmemiş olmalı ve mümkünse orijinal ambalajında olmalıdır.

Geri gönderilen ürünlere şunları eklemenizi öneririz: 

  • teslim belgesinin bir kopyası ve bu belgeler düzenlenmişse fatura veya malların satın alımını gösteren başka herhangi bir belge;
  • sözleşmeden çıkış  yazısı (şablonumuzu kullanarak veya diğer şekillerde) ve seçili para iade yöntemi (banka transferi,  elden iade veya posta çeki veya diğer yöntemlerle). Lütfen gönderi adresini, telefon numarasını ve e-posta adresinizi sağlayınız. 

Yukarıda adı geçen belgelerden herhangi birinin verilmemesi, yasal haklarınızı hiçbir şekilde engellemez.

5.6.    Paranızı ne zaman geri alacaksınız?

Sözleşmeden çekildikten sonra 14 gün içinde alınan tüm paraları iade edeceğiz. Ürünleri geri göndermeden veya  gönderdiğinizin kanıtını sunmadan para iadesi yapılmayacaktır. 

Satın alma bedeli arasında, ürünlerin size teslim edilme masraflarının da geri ödenmesi hakkına sahipsiniz. Bununla birlikte, sunduğumuz en ucuz dağıtım yönteminden başka birini seçerseniz, en ucuz teslimat ücretine karşılık gelen miktarda ürün teslimat ücretini iade edeceğiz.

Ödemeyi aşağıdaki yöntemlerle size iade edeceğiz:

  • ödemeyi aldığımız aynı yöntemle; veya
  • ödemeyi almak zorunda olduğunuz yöntemle.

Yukarıda belirtilen yöntemlerin yanı sıra, bize sağladığınız banka hesabına veya satın alım bedelinin ödendiği banka hesabına (çekildikten sonraki 10 gün içinde bize banka hesabı vermemeniz halinde) geri ödeyebiliriz. Başka bir masrafın size çıkarılmaması halinde, bu Şartları kabul ederek, para gönderimiyle birlikte önceki cümlede öngörülen şekilde onayınızı vermektesiniz. 

İade edilen ürünlerin kargo masrafları da normal posta hizmetiyle ürünlerin iade edilememesi durumunda tahakkuk eder. 

5.7.    İade edilen ürünler zarar görmüşse?

Ürünleri iade ederken lütfen hasar veya imha riskini önlemek için uygun bir ambalaja sarın. Nakliye esnasında büyük oranda hasar gören veya imha olmuş ürünler iade edilemez.
İade edilen ürünlerin hasarlı, yıpranmış, kirli veya kısmen tüketildiğini tespit ettiğimiz takdirde, zararları talep etme hakkına sahibiz. Satın alma bedelinin iadesi ve teslimatın masraflarına karşı tazminat taleplerini tek taraflı olarak tazmin edebiliriz, yani geri ödenen miktar buna göre azaltılacaktır.

5.8.    Ne zaman sözleşmeden çıkabiliriz?

Aşağıdaki durumlarda sözleşmeden çekilme hakkımızı saklı tutuyoruz:

  • teknik hata nedeniyle web sitesinde ürünlerin açıkça yanlış satış fiyatı bulunması durumunda (Bu Şartlar'ın 2.5. Maddesi);
  • ürünler asıl özellikleriyle sağlanamıyorsa (esasen ürünler artık üretilmediğinden);
  • performans objektif olarak olası dışı veya yasa dışı olursa.

Yukarıda bahsedilen durumlardan herhangi biri oluşursa, gecikmeksizin sözleşmeden çekilme hakkında size bilgi vereceğiz. Sözleşmeden çıkma, size ürünler teslim edildiğinde etkili olur.
Satın alma fiyatını tamamen veya kısmen ödediyseniz, alınan tutarı, bu amaçla bize sağladığınız banka hesabına veya ödeme yaptığınız banka hesabına iade ederiz (bize hiçbir banka hesabı vermemeniz durumunda, sözleşmeden kekildikten sonra 3 gün içinde). Tutar, sözleşmeden çekildikten sonraki beş gün içinde geri iade edilir.

6.    HATALI PERFORMANS DURUMUNDA HAKLAR

Arızalı performansa ilişkin haklarınız ilgili mevzuata tabidir.

Kusurlu bir performansın haklarının kullanılmasında Garanti Talebi Kılavuzumuza uygun olarak ilerleyeceğiz. Garanti talebinde bulunmadan önce, hak talebinizin olabildiğince çabuk ele alınması ve memnun kalabilmeniz için lütfen Garanti Talebi Kılavuzu'nu iyice öğrenin.

7.    NİHAİ HÜKÜMLER

7.1.     Faaliyetlerimiz ve bizi kontrol edenlerin performansı için ne gibi izinlerimiz var?

Ürünlerin satışı için ticaret lisansı sahibiyiz.

Ürettiğimiz ve sattığımız ürünlerin bazılarının, tıbbi cihazlar ve ilgili ulusal mevzuat ile ilgili 93/42 / EEC sayılı Konsey Direktifi'nde tanımlanan Sınıf I tıbbi cihazlar olarak sınıflandırıldığını lütfen unutmayın.

7.2.    Şikayetleri nasıl ele almaktayız?

Herhangi şikayetinizi iletişim e-postamız aracılığıyla hallederiz. Ayrıca, Madde 7.1'de belirtilen ilgililerle irtibata geçebilirsiniz. Müşterilerimizle ilişkili olarak, hem herhangi bir davranış kuralına bağlı değiliz, hem de  bunlardan herhangi birine uymamaktayız.

7.3.    Başka ne bilmelisiniz?

Sözleşmenin imzalanması için uzaktan iletişim araçları kullanılırsa, maliyetler temel fiyattan farklı olmayacaktır.Uzaktan iletişim araçlarını (özellikle internet bağlantısı veya telefon görüşmesi ücreti) kullanarak yapılan masraflar tarafınızca ödenecektir.

Aksi kabul edilmedikçe, sözleşme ile ilgili aramızdaki tüm yazışmalar ya bir e-posta, tescilli posta ya da kişisel teslimat yolu ile yapılacaktır. Sizinle, satınalma siparişinizde yazılı olan ya da kullanıcı hesabınızda belirtilen e-posta adresiyle iletişim kuracağız.

Bu Koşulların herhangi bir hükmünün geçersiz, etkisiz veya uygulanamaz olduğu durumda (veya böyle olacağından), geçersiz, etkisiz veya uygulanamaz hükmün en yakın olduğu hüküm geçerli olacaktır. Bir hükmün geçersizliği, etkisizliği veya uygulanamaz olması, kalan hükümlerin geçerliliğini etkilemez. Satış sözleşmesi (bu Hükümler dahil) yalnızca yazılı olarak değiştirilebilir veya düzeltilebilir.

Bu Hükümler 1. 9. 2015 itibarıyla etkindir ve geçerlidir.