Garanti Talep Kılavuzu

Garanti Talep Kılavuzu, online mağazadan satın alınan kusurlu malların garanti taleplerinin biçim ve koşullarını düzenlemektedir. Online mağaza LIPOELASTIC® - MEDİKAL ÜRÜNLER websitesinde http://eshop.lipoelastic.com.tr (buradan itibaren “websitesi” olarak adlandırılacaktır) şirketimiz  
ANKA MEDİKAL TIBBİ MALZ. LTD. ŞTİ., kayıtlı adresi 

Sağlık Mah. Marmara Sok. 6/A Çankaya Ankara Türkiye 
Vergi  No: 069 00 66 040 Çankara VD.

Telefon: +90 312 431 1718
E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. 

1.    Ne tür kusurlardan sorumluyuz?

Satıcı olarak, devralım anında ürünlerde herhangi bir kusurunun bulunmamasından sorumluyuz. Bu ürünlerin:

  • aramızda görüştüğümüz, tanımladığımız veya  ürünlerin doğası ve bir reklam temelinde beklentisi içinde olabileceğimiz özellikleri taşır;
  • doğru miktar, ölçü veya ağırlığa sahip olmak; ve
  • yürürlükteki mevzuatın şartlarını yerine getirmek.

Gerçekte ve elektronik görüntüleme aygıtlarındaki renk tonlarının farkı, ürünlerin kusuru olarak kabul edilmez. Ürünler fikrinizle uyuşmuyorsa, bir tüketiciyseniz, Satış Şart ve Koşullarının 5. Maddesi uyarınca ürünlerin satın alınmasından itibaren 14 gün içinde sözleşmeden çekilme hakkına sahipsiniz.

Arızanın, ürünlerin alınmasından sonraki altı ay içinde meydana gelmesi halinde, devralma anında ürünün kusurlu olduğu kabul edilir (aksi kanıtlanmadıkça).

Tüketiciler için kusurların, garanti süresi içinde oluşmayacağını garanti ederiz. Eğer bir tüketici değilseniz, size böyle bir kalite garantisi verilmemektedir. Bu Garanti Talebi Kılavuzunun 2. Maddesi yalnızca tüketiciler için geçerlidir.

2.    Garanti süresi ne kadar?

Yeni tüketici ürünleri için, garanti süresi ürünlerin teslim alınmasından sonraki yirmi dört aydır. Web sitesinde veya ürünlerle birlikte gönderilen belgelerde belirtilen daha uzun bir garanti süresi varsa, daha uzun garanti süresi geçerlidir.

3.    Arızalı performanstan dolayı hangi haklara sahipsiniz?

Ürün arızasının garanti süresi boyunca gerçekleşmesi durumunda, satın alınan ürünün tam olarak kullanılamadığı ve bu kusurun giderilebileceği durumda, ücretsiz tamir hakkına sahipsiniz.

Henüz kullanılmayan üründeki mevcut  ortadan kaldırılabilir kusurlar için, kusurlu ürünün kusurunun ortadan kaldırılması yerine, kusurlu ürün yerine yeni bir ürünle değiştirilmesi veya satın alma fiyatından makul bir indirim yapılması gerekebilir.

Çıkarılamayan kusurlarda ve ürünlerin kusursuz bir ürün olarak uygun şekilde kullanılmasını engelleyen kusurlar olması durumunda, ürünleri değiştirme hakkına, satın alma fiyatından makul bir indirim veya sözleşmeden çekilme hakkına sahipsiniz.

Size kusur olmadan yeni bir ürün tedarik edemediğimiz için, ürünün bir kısmını değiştirebilir veya onarabilir veya makul bir süre içinde çare bulamazsak ya da çözümün size önemli bir zorluk çıkardığı anlamına geldiğinde, makul bir indirim hakkına sahipsiniz.

Ürünleri, aldığınız koşullarda iade edemeyeceğiniz durumlarda sözleşmeden çekilme veya yeni bir ürün teslim alma hakkına sahip değilsiniz (yasalar tarafından belirtilen durumlar hariç).

4.    Kusurlu performanstan dolayı haklarınızı ne zaman kullanamayacaksınız?

Aşağıdaki durumlarda kusurlu performans hakkına sahip değilsiniz:

  • ürünü teslim almadan önce kusur konusunda bilgilendirildinizse;
  • kusur kullanıcı kaynaklıysa;
  • garanti süresi sona ermişse.

Kusurlar için garanti ve sorumluluk talepleri de aşağıdaki durumlarda uygulanmaz:

  • ürünlerin kullanımlarından kaynaklanan  aşınma ve yıpranma;

  • ürünlerin uygun olmayan kullanımından kaynaklanan kusurlar, kılavuza uyulmaması, uygun olmayan bakım veya yanlış depolama.

Daha düşük fiyata satılan ürünler için, daha düşük fiyatın müzakere edildiği kusur için sorumluluk kabul etmiyoruz.

Ürünlerin yanlış kullanımı veya ihmalkarlığın neden olduğu herhangi bir kişisel yaralanma veya maddi ve mal hasarından sorumlu değiliz.

5.    Garanti talebinizle nasıl devam edilir?

Garanti talebinizi, şirketimiz (veya onarım için web sitesinde listelenen kişi) ile kusur  konusunda gecikmeksizin onaylatın. 

Hak talebi aşağıdaki şekilde belirtilebilir:

  • Daha hızlı işlem için, telefon, e-posta veya yazılı olarak bize önceden ulaşabilirsiniz.
  • Teslimat adresimize (onarım için tayin edilen kişinin adresine), tesislerimizden birinin herhangi birisine veya kayıtlı ofisimize sorunlu olduğu iddia edilen ürünleri (kapıda nakit ödeme yöntemi  dışında) gönderiniz.
    Hijyenik sorunlardan dolayı kontamine kirli ürünleri kabul edemediğimizi lütfen unutmayınız.
    Ürün gönderirken, zarar veya hasar görmesini önlemek için uygun ambalaja sarın.
  • Bir makbuz veya vergi belgesi - faturası düzenlenmişse veya ürünlerin satın alımını gösteren başka bir belge ile kusurun açıklaması ve iddialarıyla ilgili bir yazı yazmanızı öneririz. Yukarıda belirtilen belgelerin herhangi birinin gönderilmemesi, yasal koşullar altındaki taleplerin olumlu bir şekilde çözülmesini engellemez.

Garanti talepleriyle ilgili tüm iletişimin Türkçe yapılması gerektiğini lütfen unutmayınız.

Garanti talebinde bulunma anı, kusurların meydana geldiği konusunda bilgilendirildiğimiz andan itibaren garanti hakkı talep edilmiştir.

Aksi kabul edilmedikçe, kutulu ürünlerin garanti talebi derhal işleme alınır, fakat diğer talepler en geç, garanti talebinden sonraki 30 günde. Talebin çözümü hakkında size yazılı bir cevap gönderilecektir.

Anlaşmazlık durumunda, talebin iddia edildiği tarihten itibaren üç iş günü içinde kabulüne karar vereceğiz.

Garanti TAlep kılavuzu 1. 9. 2015 itibarıyla etkindir ve geçerlidir.